Sunday, February 4, 2007

Leidsin paar päeva tagasi üles vihiku, millesse ma kunagi ammu (olin siis vist 12. aastane) hakkasin kirjutama romaani (ca. 100lk. käsikirjas 23.joonelistes vihikutes). Jah, õigesti lugesite - romaani! Lugu, mis hakkas arenema 9.a. tüdrukuga kummalises, nii pool-keskaegses-maailmas. Mingil hetkel oli see tütarlaps 15. aastane, päästes nii kunigriigi, printsessi ja üldse terve negatiivse maailma koos oma esimese (ja arvatavasti eluaegse) armastatuga...

Mis sellest tüdrukust tänaseks on kasvanud? Kuningriiki ma päästnud ei ole. Printsidega valgetel hobustel on ka veidi kitsas. Siis, pisikese tüdrukuna olin ma kindel, et ühel päeval kasvab minust kirjanik! Ka natuke suuremana kandsin ma seda mõtet endas ning hiljem, keerulistel aegadel oli see üks neist "liiga kaugetest unistustest, millesse siiski on hea peitu pugeda". Jänes puges ühel hetkel põue ning nii hea oli endale öelda, et selleks on vaja midagi enamat (ntx. mõistust ja tunnete sügavust ning maailma tunnetust ja sõnaosavust... ning tõelist mõtet ja pointi, mida keegi võiks soovida lugeda) ja lõppude lõpuks on keskpäraseid jahujaid niigi palju. Panin selle maailma enese jaoks paika ning pikemalt mõtlemata kuulutasin end ebapädevaks ning loobusin igasugusest kirjutamisest.

Maailm ei kaotanud sellest midagi... Vahest isegi võitis, sest igavaid vusserdisi on niigi piisavalt. Ja minul on unistus, mida kummastava igatsusega meenutada. Midagi, mille abil tänagi lahti mõtestada kummalisi olukordi. Just selle pärast kasutan ma siingi nii pagana palju küsimärke. Ma mõtlen läbi käe! Olen seda vist kogu oma teadliku elu teinud...

5 comments:

Ray D. Noper said...

Üldiselt on lugu nii, et antud seisuga on printside hind maailmaturul langemas, kuid valgete hobuste osas on nõudlus märgatavalt suurem pakkumisest, mistõttu on hind laes. Mõnevõrra rohkem on saadaval rohelisi hobuseid, ka siniste ja läbipaistvate osas on turuseis parem :)

gertsu said...

tahaks nüüd kirjutada midagi rõõmsat, huvitavat, ilusat, originaalset jne aga alati, kui mul see plaan on, sis ei taha sõnad mitte ritta sättuda, et moodustada selliseid lauseid, mida ma tegelikult kirjutada tahan.... :) ühesõnaga ma tahtsin öelda, et sa kirjutad väga kaasahaaravalt ja ma arvan, et ma tunnen sind nüüd natukene rohkem :) ainult ma ei jaganud ära, mis mäng või mis võistlused ??? :)
Kallid!

miira said...

Tegelikult polegi mul selle hobusega oma seitsmendakorruse korteris suurt miskit peale hakata. Samas armsa ja hooliva (loe juurde veel umbes miljon head omadust) meesterahva vastu pole mul midagi. Kuigi jah, nemad otsivad tavaliselt ka samaväärselt häid naisi... Ehk siis: pigem meheta kui hobusega.

miira said...

Ja Gertsu: ikka bridge on see mäng, millest jutt käib. Kõik muud spordialad on neile osavatele, kiiretele ja tugevatele. Bridge on aga nii lahe, sest sa saad kohe alguses mängida tuju heaks ning siis edaspidi igapäevaselt tabada, et näe, jälle olen natuke targem, ikka arenen edasi... ;) (loodetavasti ei taba oma lage veel niipea)

Ray D. Noper said...

Nomisse... hobusest saab igasugu asju teha - vorsti ja suppi ja saapaid :) Palju rohkem kui ühest printsist saaks, eksole ?