Tuesday, March 13, 2012

lugemissoovitusi 11-aastasele tüdrukule

Üleeile õhtul jõudsime me lapsega taas aruteluni, et tal ei ole midagi lugeda. No hea küll, tegelikult defineeris tema, et tahab lugeda minu loo viimast versiooni. Ja mina teatasin vastu, et ma ei saa nii palju ei saa ma ka võõraid printereid kurnata. Seega - vabandust, kuid pole midagi parata. Vigisemine teemal, et tal pole midagi lugeda, jätkus. Teine variant, mille lugemisega ta nõustunud oleks, oli Eragoni sarja viimane raamat. Kuna ta inglise keeles nii ehk naa veel ei loe raamatuid, siis oodaku... oodaku... sügiseni, nagu ma aru olen saanud. Viimaks palus ta mul riiulist soovitada.
Nii, astusin riiuli juurde ja surfasin sealt välja järgmise hunniku noorele tütarlapsele sobivaid raamatuid:
1. Oksa Pollock. Viimane lootus (Anne Plichota ja Cendrine Wolf)
2. Kuldne Kompass (Philip Pullman)
3. Oru Kangelased (Jonathan Stroud)
4. Trifiidide Päev (John Windham)
5. Igaviku Lõpp (Isaac Asimov)
6. Kuninga silmad (Catherine Banner)
8. Hundikoer Roi (Jorma Kurvinen)
9. Nägu unes (Paul van Loon)
10. Maskeraad (Terry Pratchett)
Aga hirmsasti tahaks sinna nimekirja lisada veel Kadri raamaturiiulist
11. Emahundi Klann (Maite Carranza)
12. Ruunimärgid (Joanne Harris)
13. Varjus Hiilija (Aleksei Pehhov)
ja raamatud, mis mul lihtsalt on puudu (loeks isegi üle hea meelega)
14. Krabat (Otfried Preussler)
15. Meremaa võlur (Ursula Le Gyun)
Järgmise vigisemise ajal panen ka Düüni nimekirja (närigu natuke ulmet ka fantaasiale vahelduseks - esimen kokkupuude lasteulmega on ju olemas "Georg ja universumi salavõti" (Hawking ja Hawking).
Muidu soovitaks ajaratta sarja (saaks hea mitu kuud rahu, aga ta ju ei loe inglise keelt...) ja ka Pöidlaküüt on mu riiulis inglise keelne. Aga häid raamatusoovitusi neiule, kelle jaoks peab raamat olema paks (soovitatavalt sari) ja huvitav ja jumala eest "mittetibilik" aga samas ikkagi tütarlapselikult soe, ootan endiselt.

3 comments:

Maarja said...

Mina võin omalt poolt pakkuda veel mitut eestikeelset Pratchett'it, kuigi suurem osa on mul inglise keeles.
Aga kui väljaspool fantaasiakirjandust, siis kas ta krimkade vastu ei tunne huvi? Lisaks tulid pähe veel ajaloolised romaanid (alustades musketäridest ja lõpetades igasuguste muudega - need on enamasti ka üsna toekad, nii et see tingimus peaks täidetud olema).

Anonymous said...

Michael Crichtoni "Next" oli viimase aja üks toredamaid lugemisi. Ö.

miira said...

Krimkade vastu ta veel huvi ei tunne. Koolis kohustuslikud Lindgrenid on ka üsna pika hambaga lugenud. Ok, tegelikult pika hambaga läksid Vahtramäe Emil ja Kalle Blomkvist (mis mõttes!?), kuid samas Vennad Lõvisüdamed talle meeldisid.

Ehk lugu peab olema natuke deep, natuke muinasjutt, hea oleks kui maagiat, õrnalt võib ka roosatada (aga õrnalt) ja üldse <- seda vist nimetatakse puberteedi alguseks (khmm, ma olen sama vana vist).

Aga Monte Cristo ja musketärid võiksid ju mõlemad sobida? Kahjuks mul neid kodus pole, aga see eest on need vanaema juures olemas.

Huvitav, kui päris deep puberteet tuleb, kas ta siis pöörab ennast Balzaci, krimkade või psühhedeeliliste ulmekate poole? (Või põeb kõik need perioodid läbi nagu minagi?)