Tuesday, October 7, 2008

Suvalises suunas inspireerivad inimesed on armsad. Esimese hooga oli ehk pisut kummaline kuulda küsimust: kujutad sa ette, kui punnis silmad ja kui suure kiirenduse annab see võõrale inimesele, kui sa tutvustad ennast: tere, ma olen füüsika doktor. See pea-aegu 100% välistab selle, et ma võiks olla ka tore inimene või minuga on võimalik mingilgi teemal juttu ajada. Teema ise oli siis ajendatud probleemist, et füüsika doktorandist (tervitan) üksikul tütarlapsel on vaja leida mees. Vaeseke juba harjutab peegliees lausejuppi: õpin epas aiandust. Nujah, kuna ma suurt midagi ei tea sellest põgenemisest füüsikute eest (ma pole füüsik ja minu eest pole keegi põgenenud ning isiklikult ma füüsikuid ka eriti ei pelga), siis üritasin lihtsalt lohutada, et ega minul, keskharidusega inimesel, ka veel näkanud ole. Enda arvates lisasin juttu optimistlikku tooni. Ei kukkunud vist päris sedapidi välja.

Mingi paar nädalat tagasi teatas Katie: üllatavalt nõmedatel (seal võis olla mõni parem/teravam sõna) tšikkidel on üllatavalt normaalsed mehed. Tegemist on siis implikatsiooni, mitte võrdusega, sest jummala eest, päris paljudel "normaalsetel meestel" on "normaalne" naine ja mõned "normaalsed mehed" on isegi vabad => maailmas on üllatavalt palju "normaalseid" mehi!? Täna teatati mulle aga taas: Aga jah, kuidagi hirmus palju on inimesi, kes otsivad kaaslast ... ja nad on pagana toredad inimesed. Ja mõni on paaris, aga endal nii *#@*% iseloom, et hoia pead kinni...

Mehed meesteks, jumal nendega, sest (paneme siia nüüd ühe imearmsa ja öökimaajava klišee:) ega elu nendeta elamata jää (bioloogilisest aspektist ning sigivuse peale mõeldes, muidugi jääb)... Mingi jabura massipsühhoosi ajel olen ma analoogilisi lausekatkeid kuulnud viimase kuu aja jooksul viie inimese suust (või sulest). Pikemas perspektiivis hakkab see isegi teataval määral häirima. Lõppeks on see minu valik, kellega ma oma igapäevategemisi seon ning aja jooksul on selekteerunud nii, et need inimesed, kes minuga pikemalt suhtlema jäävad, on kõik lahedad kujud, seega on valim inimestest laiemalt minu maailmas liialt ühekülgne analoogiliste järelduste tegemiseks. Pealegi, milleks rikkuda ilusat sügist?

Kõiki neid "normaalseid" ennist jutumärkidesse kirjutades mõtlesin, et selle sõna peaks oma sõnavarast välja juurima. On teine tühi ja mõttelage, viidates pelgalt mingi suvalise valimi keskmistamisele ning vastava valimi analüüsil saadud standardhälbe piiridesse jäämist. Samas, käibefraasina on tegemist lausa ideaalse tühja sõnaga. Parasjagu pealiskaudne ning hääletooniga mängides annab teatava ujuvuse piires ka valimi, mida võrdluse tegemisel kasutati. Las ta siis olla.

4 comments:

Delorez said...

Tunnen vajadust täpsustada - väljend oli: "eriti rõvedatel eitedel..". Ja polnud ka minu sulest ega peast pärit, sai tol korral tsiteeritud varem selgunud tõde;)

kadri said...

mulle tuleb see füüsika doktorandist neiu kahtlaselt tuttav ette :P

miira said...

Mina küll ei tea. :P Aga tundsid sa ennast vähemasti tervitatuna?

kadri said...

jah :P
tänud tervituste eest :)