Tuesday, October 28, 2008

Hmm, on huvitav jälgida, kuidas teemad ja ideed, võimalused ja unistused ringina üha uuesti ja uuesti maanduvad minu juures. Peaaegu võiks väita, et mu enese erinevad elud tiirlevad mu ümber, aegajalt vahetudes, ajaga muutudes, kuid siiski visa järjekindlusega uuesti ja uuesti saabudes ning teise nurga alt kordudes. jah, ma tean, et hetkeni, mil ma suudan nad kõik vormida üheks suureks minaks nad käivadki sel moel ümber minu, rebides lahti haavu ja tekitades abitut igatsust; sundides mind muutma oma rutiini ja suhtumisi, järgi andma oma kirgedele ja siiski igatsema jäädes seda, mis selja taha jäi.

Mul on pisike maailm - ainult mina ja mu laps. Minu ööpäevas on vaid 24h ning sinna sisse mahutan ma oma töö, bridži, kodu, lapse, mõned raamatud, blogi ja veel üht-teist. Kunagi enne seda oli mul maailm, milles töö asemel oli kool (mitte liiga edukalt) ja enne seda bridži asemel tantsimine (trennidega esmaspäeval ja kolmapäeval),mis asendas väikelapse suure hoolitsemise. Veel veidi tagasi ning füüsika asemel oli kirjutamine (mina ja minu arglikud tekstid ja luule), lapse asemel muusika ning sealt tagasi oli füüsika, millele eelnes poeesia ja lava.

Ja nüüd esitas pliks soovi, et ta tahaks minna tähti vaatlema ja soovitatavalt tahaks ta seda tihti ning üldse võiks keegi talle jälle rohkem astronoomiast rääkida. Õnneks on tal hea võimalus meelitada issi vaatlema ja "kuplis" ekskursioonitama. Mina saan rääkida teoreetilisi tagamaid ning interneti/raamatute abil visualiseerida. Seejärel hakkas Heli rääkima naisfüüsikute suhetest ülejäänud inimkonnaga. Veidi uurisin ta enese doktoritöö kohta (ta küll pikalt ei viitsinud seletada - kardetavasti peab mind blondiiniks ja osaks "maailmast",kes ei saa aru ja keda ei huvita). Siis jäime eile Kadriga rääkima doktorantuurist füüsikas ja minu suhetest kooliga. Sinna juurde veel pisikese vahepalana aitasin ühte noorfüüsikut (minuga võrreldes ka loomulikult noort füüsikut) tema kooliasjadega ja kõige krooniks hakkas täna Katie (järjekordne Kadri, seekord matemaatik) urgitsema maatriksite teemas ning viimane suitsupaus kujunes kolmepoolseks aruteluks, kes kus maal oma kooliga on ja kas või kuidas tahaks lõpetada ja mida edasi... Ja samas tahaks ju kõike seda ka, mis mul täna on...

Pff, peab see lihtne eluke siis nii keeruline olema?

No comments: