Thursday, September 20, 2007

Bridžiga on viimasel ajal hästi kummalised lood. Ühest küljest tulin eile õhtul koju ning tee peal tundsin, et ega mind vist nii väga ei kisugi esmaspäeval sinna klubisse. Ma ei teagi miks.Nähtavasti on lihtsalt sügis ja minul järjekordselt tahtmine pugeda peadpidi teki alla ning sealt mitte välja tulla. Jälle mingi suhtlemisbarjäär, mis tuleb järgmiseks esmaspäevaks ületada.

Ja mida ma siis selle mõtte peale tegin? Istusin laua äärde ja hakkasin lugema, bridži loomulikult. Eks ma ju parasjagu rumal olen, kuid õnneks on selle rumaluse vähendamine üks nendest asjadest, mida ma ise korraldada saan. Aga see on ka omamoodi hea vaatepilt, kuidas mina venekeelset raamatut lugema hakkasin. Keelt ei oska (kogu 12-aasta jooksul õpitu on kümne aastaga unustatud, ok, tähestikust saan aru ja mõningaid sidesõnu tean ka), sõnaraamatut pole. Istusin arvuti ees ning toksisin netisõnastikku vähemalt iga teist sõna (no hea küll, natuke vähem). Umbes esimese lehekülje lõpus hakkas tekkima mingi enamvähem talutav sisseelamine ning siis hakkas juba veidi kiiremini edasi minema. Ja hoolimata sellest, et lugemine paras hiina piin on, jääbki tänu aeglasemale tempole rohkem aega asju läbi mõelda ning sügavalt kohale jõuab kuidagi paremini.

Eile hommikul, peeglist möödudes, olin sunnitud tunnistama, et ma olen paks. Kuidagi eriti kole vaatepilt oli. Seisin ja vaatasin seal, et tegelikult peaksin ma ju enda eest hoolitsema ning võimalikult kena välja nägema. Enamasti arvatakse, et “turul” olles peaks näitama endast parimat ning küll pärast jõuab abielus fuuria olla küll ja rohkem veel. No ma olen siis praegu paks fuuria ära, siis on vähemasti ausalt ja avameelselt teada, mida oodata, kui ilmad halvaks kisuvad. :P

Uuesti bridžist: viimaste nädalate jooksul on olnud hästi palju selliseid lahedaid pakkumisi, et ikka võtab kukalt kratsima.

p-1S; 2NT(!)-3S;4S-p...
Kui keegi kaval inimene suudab mulle, rumalale, siit mingi loogika välja lugeda, siis andku tuld.
1NT-2D(!); 2H(!)-2NT; 3H-p… (trumbita avajal oli kõigest 16p ja neljas ärtu ässaga)
1H-2S; 2NT-4H Tjahh, kuna minul oli leht: xx-AKQxx-Qxx-xxx, siis pass. Lauda ilmus selline: AKJTxxx-xxx-x-Ax. (Risti äss kukkus alguses, pada jagus 3:1, kolmas emand lõikest väljas ja ma ei osanud).
1D-(p)-1S-(p); 2C(!)-(dbl)-p-(p); 3D-p… Välja tuli. ühes käes 5:5 odavad (risti kvaliteet kõvasti parem kui ruutu) ja teises 3s risti ja duubel ruut.
1H-2D; 2H… (avaja käes oli kõigest 16p ja kuuene hea kvaliteediga ärtu)
ja siis hulgaliselt hullumeelsust stiilis 1NT-3NT ja lauda ilmub, 9p kahes ässas ja soldatis.

Ja siis tahaks ühel hetkel küsida, et mille krdi jaoks seda süsteemi siis luua või leppida, kui pakkumised tulevad… /piiks/… Vähemasti Minna ütles eile ise, et ega ta sinna kontsu eriti sisse vaadanud ole, mille järgi me pakkusime.

Ma saan peaaegu kõigest aru. Ise olen lausa vastikult laisk ja parasjagu loll ning seega mõistan üsna hästi seda, kui keegi mõnda asja ei oska. Ma olen alati nõus selgitama, mis ja miks ja mismoodi, kui ma tunnen, et olen ühes või teises osas ehk veidi rohkem teada saanud. Mingite kohtade pealt olen ma ise nagu hädapätakas. Kõige rohkem tunnen end ebakindlalt ikka ja alati lehte lugedes.

Nüüd ma vist peaksin ühe suure aitähh ütlema kõikidele nendele kummalisetele pakkumistele, sest need jaotused, mille kohta mul ütlemist on, jäävad meelde. Jäävad meelde sel määral, et järgmisel päeval on neid ka veel võimalik üles kirjutada ning ühte- ja teistpidi läbi mõelda ning nuputada. Fantastiline on mõelda, kuidas ma alles kevadel mõtlesin, kuidas sundida end nuputama igas jaotuses selgelt sõnastatavat plaani. Oi, ma vaevasin oma rumalat peakest aga... läks aega, mis läks – mul on plaan (tõsi, mitte just alati ei vii see loodetud sihile ja kohati lonkava loogikaga aga siiski), täitsa selline plaan, mida väikse nuputamise peale on võimalik järgmisel päevalgi meenutada. Midagi, mis on juba lauas selgelt sõnastatav – midagi, millest ma kevad-talvel vaid unistasn. Aga jah, mulle meeldib see mäng.

No comments: