Thursday, January 26, 2012

Räägime söögist. Viimasel ajal on läinud kuidagi nii, et üldse ei taha, ei vitsi, ei oska, ei jaksa ja pealegi pole aega süüa teha. Iseenda vaimu värskendamiseks ja ideede üle vaatamiseks paneks kirja mõned mu lemmikud, mida aja jooksul on tarbitud. Äkki tuleb inspiratsioon peale ja minust saab taas inimene!(?)

Hommikusöögi variandid:
1) puder (mulle maitsevad kaer, riis, hirss; aga laps sööb ainult kaera... phähh)
2) munaleib (no teate, see auk leivas, muna augus variant - mõlema lemmik)
3) võileib millegagi (lapsele ideaalne, mulle ei maitse)
4) krõbinad või müsli piimaga - igav, aga mugavalt kiire (selle tarbimiseks ei pea veel silmi lahti saama)
5) pannkook - oleks ideaalne, aga no keegi ei viitsi ju nii vara ärgata...
6) eelmise õhtu jäägid (praetud kartul või midagi) - oleks mu meelest maitsvaim variant, aaaaga meil ei ole enamasti jääke...
7) lihtsalt mõni kook või pirukas kohvi ja kakao kõrvale - noh, kui ma eelmisel päeval küpsetanud olen, siis miks ka mitte - vähemalt on maitsev

Nii, neid variante sai nüüd 7 tükki kirja - ideaalvariandis siis iga nädalapäeva jaoks oma. Huvitav, kas ma suppe ka seitse tükki kirja saan? Muidugi, minu supid võib vabalt ühepajaroogadega kokku panna, paksusel enamasti olulist vahet pole.

Supid:
1) boršš - sitt lugu on see, et Marie nokib ainult kartulid ja viinerid välja ja teeb muidu ka koledat nägu
2) hakklihasupp - parim supp maailmas (kartul ja porgand potti, hakkliha sibula soola ja pipraga pannile, mingil hetkel kõik kokku ja 5-10min hiljem -> head isu!)
3) piima-köögiviljasupp - lapsepõlve lemmik
4) muud piimasupid - kunagi oli mul laps, kes neid jumaldas, aga nüüd on ainult pubekas, kelle jaoks söögi headus on võrdelises seoses kalorite hulgaga.
5) kanaga ühepajaroog
6) seaga ühepajaroog - liha käitlen nagu guljašši tehes
7) oasupp - mmmm, seda pole sada aastat teinud. Oli aegu, mil laps seda jumaldas, huvitav, kas ta täna ka sööks?
8) hernesupp - seda ta jumaldab tänaseni
9) pruunistatud võiga küpsetet kartul-porgand-kaalikas.

Täitsa lahe. Ma mõtlesin, et ma olen suppides ilgelt koba, aga näe, nimekiri täitsa kujuneb juba. Haa, edasi midagi minulikku - kartul. Kõik teavad, et Mairi sureb ilma kartulita nälga. Seega, vaatab variante, mida ma sellest teen (viimased ajad on olnud puhas praekartul - muud ei viitsi ja see isutab)

kartul
1) praekartul - hetkel kindel liider - variandid:
-> kartul + sool
-> kartul, sibul, küüslauk, sink, muna, juust (valik neist), sool, must pipar
-> kartul, porgand, tomat + valik ülevalt
2) ahjukartul (1) - klassikaline - liha soola ja pipraga põhja, kartul peale ja vesi ka otsa, tuju järgi ka sibulat ja küüslauku
3) ahjukartul (2) - kartuli, singi, sibula, küüslaugu ja paprikatükid segatuna õrnalt õli ja soolaga ning ahju.
4) keedetud kartul - oivaline! (eriti järgmisel päeval praetult) - aa eelistan igal juhul "liimisemaid" kartulisorte (salatikartulit).
5) kartulipuder - ok, viimastel aastatel on ta kartuli ainult tinglikult, tegelikult peidab endas ka porgandit ja kaalikat või porgandit ja lillkapsast; vahel ka singikuubikuid olles sellega ühtlasi kohe terve roog. (imeline on ta serveerituna salatilehel, kõrval värske kurk ja tomatilõigud ning kerge hapukoorekaunistus kuklas)
6) täidetud kartulid - kuna toore kartuli õõnestamine on paras nuhtlus, siis on see pigem pidupäevaroog (aga vastikult hea on ta küll) - ehk siis täidiseks tomat, siga, sink, sibul, paprika ja mütsina pähe juustu, majoneesi ja küüslaugu segu
7) kartulimuffinid - enamasti pudrust, suitsupeekon ümber, juustumüts peas ning muna hoidmas putru tahkemana... aga retsept sõltub tujust nagu igal pool mujal
8) kartulikotletid - jälle koht, kuhu kasutada ka kõikvõimalikke teisi köögivilju.
9) kartulivorm - singi, hakkliha, seene või mõne muu täidisega (kala ja porgand on oivaline, aga seda ei söö mu laps), klassikaline muna-piimasegu peal.
10) pruunistatud võiga keedetud kartul - üks maitsvamaid asju, eriti kui natuke porgandit ka panna ja serveerida hiljem kurgi ja tomati ning praetud singiga.

No nii, eks ma hiljem jätkan, aga praegu on selline asi siis koos... nüüd koju süüa tegema (kapsas hakklihaga?... mai tea veel)

2 comments:

Kadri said...

Mmmm, need täidetud kartulid on Sul ikka hullult head asjad... Appikene, mul hakkab suu vett jooksma!

miira said...

jälle sama teema: peaks mingi ürituse korraldama... või tundub, et nüüdseks tuleks juba vähemalt paar üritust korraldada. Laseks Mariel kooke küpsetada ja teeks ise soolase juurde... (tal suslikul näikse kätt olevat ja ma varsti loobun magusate asjade küpsetamisest... taas...)