Wednesday, June 6, 2012

Leidsin siherduse kummalise postituse netist: http://lifedev.net/2009/06/reading-makes-you-better/ Ok, ma olen ise ka mõne raamatu elu jooksul lugenud (kuigi, mis seal pattu salata, viimase nädala jooksul pole ühtegi lugeda jõudnud. Ja mulle meeldib lugeda. Ja mulle meeldib seda vanamoodsat tegevust kõikidele soovitada. Ja...

Aga selle artikli kaheksa punkti tekitasid soovi kakelda (kahjuks ei viitsinud ma seal inglise keeles kaklema hakata ning eestikeelset vastukaja ei viitsi mitte ükski loll isegi google abiga tõlkida).

1. Enhanced Smarts

Ehk need, kes loevad, nende IQ tõuseb võrreldes teistega? Ee... teaduslikult tõestatud? Tõsiselt või? Ja see ei ole kindlasti nii, et kõrgema IQ-ga tegelased koperdavad lihtsalt suurema tõenäosusega lugemise otsa?

2. Reading reduces stress

Ta soovitab enne magamaminemist raamatut lugeda, tulevat hea uni. No peab see ikka igav raamat olema. :) Pigem kipub ikka nii olema, et kui õhtul lugema hakkad, siis enne raamatu lõppu (või enne hommikut) pidama ei saa ju... Ja kui saabki, siis on mõistus mõtteid täis ja und ikka tundide viisi ei tule

3. Greater tranquility

Kas karjatused "nii loll ei saa olla!" ja "mis värk autoril selle ühe või teise asjaga on?" kuuluvad rahulikkuse alla? Nujah, samas, kui ma veelgi staatilisemaks muutuksin, võiks mind kohati (neil hetkedel, mil ma ei loe) vist muumiaga segamini ajada (peab vist vähem lugema hakkama).

4. Improved analytical thinking

Vaat analüütilise mõtlemise arendamise juures jään vastuse võlgu. Võimalik, et areneb, kuid minu oma pole veel piisav, et sellise koha peal arvata miskit.

5. Increased vocabulary

Sõnavara kasvab küll. Viimane ehmatus tõlkekirjandusega oli sõna "krööm" (ma põlnd kuulnudki sellisest sõnast ja tolles keelekasutuse kontekstis kõlas sõna tõsise võõrkehana, kuigi EKI meelest täitsa tavaline sõna).

6. Improved memory

Hmm, selles osas on sarjad abiks - kui sa pead meelde jätma sadade viisi erinevaid nimesid koos iseloomu ja elulooga, siis areneb mälu ka. Tuleb tõdeda, et autoril oli täitsa õigus.

7. Improved writing skills

Ei kommentaari. pole minu rida kommenteerimiseks, muud ei ütlegi.

8. Helps prioritize goals

Ma olen nüüd hästi väike. Kui tekstiautoril oli õigus ja lugemine aitab eesmärke paremini järjestada, siis ma vist pole kunagi midagi lugenud või olen ma lihtsalt õpivõimetu (mis omakorda läheb vastuollu esimese punktiga)... Et siis mis ma "tegelikult" elult tahan? Peale sinise tugitooli, hunniku heade raamatute, kirjutamiseks sobiva arvuti ja seda kõike saatva sooja suve kõrvale? Või pole sinna kõrvale enam midagi vajagi? Hmm, leib võiks ju ikka lauale tulla...

(Ahjaa, Marie, kui vaja, siis ma võin sulle mõne koha tõlkida, millest sa ise jagu ei saa.)

No comments: