Wednesday, April 4, 2012

Kass te usute mind, kui ma märgin, et aeg ajalt on kividest vee välja pigistamine täitsa lahe tegevus. Tõsi, see ei pruugi kõige kergem olla, kuid põnev seevastu küll. Nojah, vähemalt senikaua, kuni püsib usk ja lootus, et selles kivis on piisavalt vett, mida pigistada.

Ehk siis sellest teisest kodust. Virtuaalsest kodust, millele ma täiesti sihiteadlikult ei pane praegu mingeid piire ning millest ei leia mitte ühtegi tõsiusklikku raamatututvustust (jällegi teadlik tegevus), vaid pelgalt märkmeid raamatute kohta. Ideid ja mõtteid, mille eesmärk ei ole kedagi lugema meelitada, kuid mis võiks kanda ideed "tulge lobisema, kui lugenud olete!" Pealegi tahan ma jätta lapsele vabad käed, et tal oleks võimalus omal soovil mõne asja kohta sisu kirjeldada, vahel tsitaatidega piirduda, vahel minuga vaielda ja vahel millegi üle mõtiskleda. Ma ei taha teda suruda raamidesse... Pole see aeg ja see koht... raamidesse saab ta koolis piisavalt mõelda, mõelgu natuke ka väljaspool neid...

Nojah, mina olen loomulikult see jutukam pool - aga mul on pool elu olnud mölapidamatus, seega ehk mõnevõrra etteaimatav. Pealegi olen ma mõnevõrra sujuvam trükkija. Njah, sellest teadmisest tulenevalt olin ma valmis last aitama tsitaatide ümberlöömisel - mul lihtsalt kulub selleks vähem aega. Ja siis edasi
M1: Kuule, ma toksisin su lemmiktsitaadi sisse, leht on laual lahti, kirjuta midagi raamatu kohta!
M2: "Normaalne"
M1: Kui sa peaksid seda raamatut kahe lausega sõbrale kirjeldama, mida sa ütleksid?
M2: Möhh...
M1: kes sulle tegelastest kõige rohkem meeldisid?
M2: Mittetäielikud.
M1: lahe, püüa põhjendada!
M2: (jutt jookseb, arvamus on tegelikult verbaalselt olemas, kahjuks mitte kirjalikult)
M1: aga leiad sa mõne laheda tsitaadi nende kohta?
M2: See on lihtne! (tuhlab raamatus, leiab üles)
M1: Okei, küsin niipidi: loetle kolm asja, mis sulle esimesena meenuvad!
M2: (juba hakkab natuke midagi looma)
...
Pool tundi hiljem
M1: ok, ma kirjutan oma teksti ära ja siis vaatame, mis saab
...

Aga see on nii pagana lahe! (Ma tean, et aasta kiusupunni tiitel ei ole minust kaugel... )

No comments: