Thursday, February 3, 2022

Neljapäev

 Neljapäeva oleme me kuulutanud maasikamoosi hävitamise päevaks. See tähendab, et mingid aastad tagasi juhtus see, et tubli korilasena olin ma maasikamoosi sisse teinud, kuid mittekumbki meist ei ole moosisöödik. Noh, vaarika-mustsõstramoos on teemoos ehk suurem külmetuse ajal üks mu põhijookidest - paar lusikatäit moosi ja keev vesi peale. Aga muud moosid on suhteliselt kasutud meie majas. Olgu, vahel saab midagi koogi sisse keeratud, aga sellega kõik üsnagi piirdub. Aga on koht, kus me mõlemad maasikamoosi sööme ja see on riisihelbepuder. Ühtlasi on see ka ainuke puder, millele ma moosi peale panen, ülejäänud pudrud on ikka võisilmaga söömiseks ju. Igal juhul olen ma nüüd juba mitu aastat teinud maasikamoosi üsna täpselt ühe eesmärgiga - küll riisipudru peale ära kulub. Seega neljapäev on riisipudrupäev. 

Puder ise valmib nii:

  • kruus vett
  • kruus piima (300ml) - 0,18€
  • kruus riisihelbeid - (110g) - 0,31€
  • maasikamoosi (erinev kogus) - 0,30€
Ühe portsu hind: 0,79/2=0,40€

Juurde veel kohv (0,10€) ja pool õuna (0,05€) ja tulebki hommikusöök: 0,55€. Siin on hämmastav natuke see, et tagasihoidlikud võileivad ja moosiga puder on tegelikult samas hinnas, kuigi tundub, et sink, vorst ja juust on oi kui kallid. See oli mulle küll täna uudis, kui arvutama hakkasin.

Lõunasöögiga oli lihtne - haara kapist karp ja mine. Isegi hinda ei hakka praegu üle arvutama, vaid võtan rahulikult eilsest - 1,22€ (koos kohviga)


Õhtusöögiga oli täna veidram. Noh, kui me pühapäeval poes nädala oste tegemas käisime, jäi meile silma "merevaiku kanafilee ahjusteigid" ja katsetamiseks nad kaasa tulidki. Olid juba poes puhas impulssost ning täna oli siis see päev, kuhu need pidi vahele paigutama. Noh, et kiire asi ja seda saab teha ka sellisel õhtul, mil ma õhtusena tööl olen. Kuid nädal on olnud täis üllatusi ja mulle jõudis alles eile õhtul koju, et mu "olümpiarežiimis" laps läheb ju sel ajal magama, kui ma koju jõuan. Seega keetsin hommikul kartulid ära. Tema sõi lõunaks ja võttis riisi õhtuks, mina soojendasin õhtul kartuleid. Praekartul ja ülepraetud kartul on endiselt mu lemmiktoitude hulgas, seega kuhi tuli korralik ja ma ei kahetse ainsatki ampsu! Ühtegi köögiviljalist küll taldrikusse ei mahtunud. 

Ainus probleem selle kanafilee pakiga oli see, et seal oli kolm fileed. Tegelt oleks paras võtta söögi juurde üks, kuid nüüd tuli poolteist, sest ühe filee homseni säilitamine oleks eriti nüri olnud - kahte korralikku portsu ei saaks, aga kui ühele jääb, siis kummale. Ühesõnaga - ajasime joonlaua pannile ja lõikasime kolmanda millimeetri täpsusega pooleks. Ja sõime mõlemad end lõhki.


Õhtusöök:

  • kartul - 0,50€
  • kana - 4,39€
  • hapukoor - 0,15€
Ühe portsu hind: 5,04/2 = 2,52€

Midagi ülemäära hämmastavat siin ei ole. Kui ise marineerida ja mökerdada, saaks vähemalt kaks korda odavamalt, aga ma ei oska, ei taha, ei viitsi kahe filee pärast seda mökrdamist ette võtta. Ja mugavus makab - maksab kinni kellegi teise aja, mis mökerdamisele kulutati.

Päev kokku Mairi - 4,39€

  • Hommik - 0,55€
  • kohv - 0,10€
  • Lõuna - 1,22€
  • Õhtu - 2,52€
Päev kokku Marie - 6,20€

  • Hommik - 0,55€
  • juustusaiad (viimased) - 1,91€
  • Lõuna - 1,22€
  • Õhtu - 2,52€

Päev kokku: 10,59.



1 comment:

Thanks3 said...
This comment has been removed by a blog administrator.