Wednesday, February 2, 2022

Kolmapäev

 Et siis juba kolmaspäev. Ma olen üsna üksluine inimene, mis söömisesse puutub ning kuna see leib ja sai olid kodus olemas ning suitsuvorsti jagub ka seel, siis jälle samasugune võiku. Ainult puuviljaks oli täna banaani asemel õun. Kui täpne olla, siis kummalegi inimesele pool suurest õunast - selline täpselt paras nakitsemine hommikukohvi ja hommikuse vestluse kõrvale. Hinnas tuleb muidugi aus vahe. Kui üks banaan tuli 22 senti, siis poola õun on mu kodupoes hetkel hinnaga 0,45€/kg ning see tegi ühe õuna hinnaks kümme senti, millest aimult pool läks ühe inimese portsu sisse, seega...

Hommikusöök:

  • võiku - 0,66€/0,34€
  • õun - 0,05€
  • kohv - 0,10€
Kokku minul - 0,81€ ja lapsel 0,49€


Mõnusale ja lihtsale hommikusöögile järgnes veelgi lihtsam lõunasöök, sest tuli vaid puder külmkapist kaasa haarata, korraks micros soojaks lasta ja söömisvalmis ta oligi. Muidugi eelistaksin ma kartulipudru soojendamist pannil ja pliidi peal, kuid hea, et tööl microgi on, saab suvalisi toite kaasa vedada ja neid seal siis soojendada-

Lõunasöögi hinnaks tuli endiselt 0,75€ ja ega siin midagi suurt rohkemat mõelda olegi. Maitsev kraam, aga nüüd sai ta selleks korraks otsa.


Ja kuna lõunasöögivarud otsa said (seljanka sai õhtusöökidena pakendatud - kaks portsu ühes karbis), tuli külmikus ootavad valmis road sinna edasi jätta ning õhtusöögiks valmistada midagi, mida oleks hea ülejäänud nädala tööle kaasa võtta.

Aga enne tuli muidugi kohv - 0,1€

Üldiselt ongi suuremate söökide tegemine planeeritud kahe argumendi järgi. Esimene detail on graafik. Suuremad kokkamised toimuvad ainult neil õhtutel, mil ma hommikuse vahetajana tööl olen. Teine argument on lõunasöögi olemasolu järgmiseks päevaks. Et siis tänane õhtusöök pidi tulema selline, et seda oleks hea järgmistel päevadel lõunaks süüa. Tuli ka!

Tuli riis kana, köögiviljade ja sweet chilli kastmega. Riis on mul tavaliselt coopi oma. Ma üldse kasutan suht palju poe omabrände, sest üldjuhul on need odavamad ja vaat siin ma küll mingit vahet ei taju. Aurutatud riis, sest see on lihtsalt nii palju mugavam ega kee potipõhja kinni. Kanast ma tegelikult eelistan kintsuliha selliste toitude sisse - on mahlasem -, aga praegu olid fileeribad nii palju odavamad, et tulid need. Ja sweet chillit panin umbes kolmandiku pudelist, võibolla nõks rohkem. Annab maitset, aga liiga piprane ei tule. 

Pajatäis riisi:

  • riis (500g) - 0,70€
  • broileri sisefilee (800g) - 4,58€
  • külmutatud köögivili (800g) - 2,18€
  • sweet chilli - 1,50€
Kokku: 8,96€


Kui õhtusöök söödud sai ja jäägid karpidesse pandud, selgus et jagus kaheksakt portsuks, seega ühe portsu hind tuli 1,12€.

See on selline mõnus mugavustoit. Esiteks pean ma ütlema, et lihakogus selles (ja tegelt kõikides teistes mu suuremates padades) on aja jooksul pea kahekordistunud ning teisek on siin kasutatud mugavust nimega külmutatud köögivili. Hernes-porgand-mais on mu lemmikkombo ning see on kombi, mida laps hea meelega sööb. Võiks ju võtta toore porgandi, hakkida ja praadida, saaks sama köögiviljakoguse jupi odavamaks (ja, krt seda teab, ehk ka miksogrammi võrra tervislikumaks) tuunida. Aga segu on kiire, mugav ja juba sobivate proportsioonidega, seega neisse toitudesse, kuhu ma kõiki kolme tahan, läheb valmis segu ja sinna, kuhu ma ainult hernest ja/või porgandit lükkan, koorin värske porgandi sisse.

Igal juhul on külmik praegu selles seisus, et ülejäänu sellest nädalast saan rahulikult lugemisele ja kirjutamisele pühendada ning toit tuleb vaid soojendamise kauguselt. Ja kuigi ma eile arvasin, et teine pool Marie juustusaiakestest langeb tänasesse, on tõde see, et 9 saiakest ootab köögilaual homset varahommikut. Ta ajab end vaikselt olümpiavormi, seega reedest alates tekivad talle siia mingid öised (sest pool neli ei ole hommik, isegi mitte väga varajane hommik) snäkid maisihelveste ja kohukeste näol.

Ahjaa! Üks detail veel, mida ma rääkinud pole. Mingeid õlisid ja soola ja pipart ma siia otseselt sendi kaupa arvutama ei hakka. Need on kaubad, mille jaoks peab kuu üldises eelarves ruumi jaguma. Üldiselt kehtib sama reegel ka kohvi ja tee kohta, kuid mingit sorti tõe huvides oli mul vaja kohvitassi omahind välja arvutada ja lahti kirjutada. Pealegi oli see lihtsalt huvitav! Õli aga kulub maksimaalselt pudel kuus ning soola ja pipart veelgi vähem.

Päev kokku Mairi - 2,78€
  • Hommik - 0,81€
  • lõuna - 0,75€
  • oode - 0,1€
  • õhtu - 1,12€

Päev kokku Marie - 4,36€

  • Hommik - 0,49€
  • lõuna - 0,75€
  • oode (saiakestega) - 2,01€
  • õhtu - 1,12

Kokku: 7,14€

1 comment:

Thanks3 said...
This comment has been removed by a blog administrator.