Monday, February 7, 2022

2. Esmaspäev

Uus nädal uued väljakutsed. Tegelt olen ma juba jõudnud mõned korrad peaga vastu seina taguda. Idee oli portreteerida tavalist menüüd ja tavapärast söömist, aga kuna on olümoaaeg ja see tähendab, et erinevalt normaalsest ajast, sööme me lapsega erinevatel aegadel õhtust, siis tuleb ka menüüs teatud korrektiive teha. Ei saa olla, et kui olen hommikune, siis hakkan töölt tulles vaaritama samaks õhtuks ja järgmiseks (või ka ülejärgmiseks) lõunaks. Selleks ajaks, kui see söök valmis saab, on laps juba voodisse pugenud, et end kell pool neli üles ajada ja ülekandeid vaatama hakata. Aga mina loen rahulikult üheteistkümneni... Ja ärkan kell seitse nagu tavaliselt. 

Aga hommikusöögiks tegin täna omletti. Mäletate, nädala eest tegin kartuliputru ja sealt jäi 6 viinerit üle, mis sügavkülma lendasid? Noh, kolm neist läks täna omleti sisse.

Omlett:

  • 3 muna - 0,30€
  • sorts piima - 0,07€
  • 3 viinerit - 0,30€
  • lusikatäis jahu, veidi soola ja pipart
Portsu hind: 0,67/2= 0,34€

Sellele lisandus minu taldrikusse üks tomat (0,27€) ja lapsele marineeritud kurk (0€), juurde piimakohv ehk siis hommikusöök kokku oli 0,71€/0,44€.

Lõunasöögiks oli siis see eile õhtul tehtud kartuli-kõrvitsavorm. Ma olen mõned aastad tagasi ühest sellisest tegemisest ka materjalidepildi teinud, seega viskan selle nüüd ka siia. Tõsi, kogused varieeruvad ja muutuvad ning maitsed on erinevatel päevadel erinevad. No ja loomulikult veel see detail, mida ma ennegi maininud olen - ma olen aja jooksul hakanud üha enam liha oma toitudesse panema. Kohtadesse, kuhu eriti vaestel perioodidel läks 200g, läheb nüüd pigem 400g (ka kindlasti mitte alla 300g).


Kõrvitsaisd kasvatan ma ise, kuigi selle aasta saak tuli äärmiselt nigel. Esmalt ei tulnud seemned mingi kuu aega üles ning seejärel jäi see kõik põua kätte. Lõpuks sain mingi kolm pisikest punni ja selle ühe vormi sisse panin pool punni. Samas ei saa ma kõrvitsahulga üle nuriseda, sest vend suutis jällegi kasvatada sellise imelise Sigatüüka põllu, kus iga varre otsas oli korralik hiidkõrvits. Väikese ahjualusena veeretasin paar ta kõrvitsat enda juurde koju. 

Kõrvitsatoitude massiivsem tegemine ja retseptide parendamine algaski tegelt mu vennast. Tema arvas kunagi, et on ok külvata kümme seemet. Toona oli hea kõrvitsaaasta ning sügisel kratsisin ma ikka tõsiselt kukalt, et mida paganat peaks inimene peale hakkama kahekümne viie 15-kilose kõrvitsaga. Aga see langes aega, mis oli majanduslikult minu jaoks kõige keerulisem periood, seega tuli lihtsalt õppida kõrvitsast toituma - vormid, supid, koogid, muffinid, küpsised... Ma võin nüüd täie uhkusega öelda, et kõrvitsast saab kõike ja kõike seda on võimalik teha maitsvalt.



Pannitäis kõrvitsavormi: 

  • hakkliha - 3,60€
  • sibul - 0,10€
  • piim - 0,65€
  • muna - 0,30€
  • tomat - 1,00€
  • kartul - 1,00€
  • juust - 1,49
  • kõrvits - hindamatu
Kokku tuli hiiglaslik pannitäis 8,14€. Pärast õhtusöögi söömist jagus seda veel kuude karpi ehk nädala esimeseks pooleks on lõunasöögid kenasti olemas ning portsuhind tuli 8,14/8=1,02. Neil, kes seda kodus söövad, lisandum kümne sendi väärtuses hapukoort, aga tööle ei viitsi ma hapukoort kaasa vedada, seega söön ilma. See-eest joon kõrvale kohvi, mis tasandab lõunasöögi hinna samaks ehk siis 1,12€.


Ja siis on veel õhtusöök. Tänane sai siis suur ja ühtlasi selline, mida oleks ok portshaaval soojendada, kuid mida ei peaks portshaaval pakkima. Ühesõnaga tegin pajatäie valekapsarulle ehk siis kapsahautist, mis maitse poolest on lähedane lapsepõlvest tuntud kapsarulli ja sousti maitsele. Tehnoloogilises mõttes siis praen hakkliha sibulaga enne ära ning seejrel praen ka toore kapsa pannil ära, keedan kõik kokku hautiseks ning teen paarist lusikatäiest jahust ja natukesest hapukoorest kastme peale.

Mul ei ole mingeid illusioone, et seda kapsast normaalses ja mõistlikus koguses korraga süüakse. Ilmselt on portsusuurused väga varieeruvad, kuid osa sellest kapsast lappan ka normaalse suurusega portsudena sügavkülma. Et siis saab lampi millalgi õhtusöögiks kapsast süüa. Kapsahautised on ses suhtes hästi tänuväärsed, et need ei kaota sügavkülmutamisel märkimisväärselt oma tekstuuris ega maitses. Pakun, et siin on umbes 10-12 portsu agu kapsasd, neist 4 (ehk kaks õhtusööki kahele) viskan sügavkülma, kui see veidi jahtunud on.

Pajatäis kapsast:

  • hakkliha - 3,60€
  • kapsas - 0,97€
  • sibul - 0,05€
  • hapukoor - 0,40€
Kokku: 5,02. Ühe kapsaportsu hind siis 0,50€. Sellele tuleb juurde umbes 0,25€ jagu kartulit (keedetud/praetud/ülepraetud) ja toidukorra hinnaks 0,75€


Päev kokku Mairi - 2,68€

  • Hommik - 0,71€
  • kohv - 0,10€
  • Lõuna - 1,12€
  • Õhtu - 0,75€
Päev kokku Marie - 2,76€

  • Hommik - 0,44€
  • oode - 0,45€
  • Lõuna - 1,12€
  • Õhtu - 0,75€

Päev kokku: 5,44€



No comments: