Tuesday, February 5, 2008

Nonii, mina hakkan nüüd joomist maha jätma! Nojah, täpsemalt siis õlle joomist.

Eile sain oma kauaoodatud mõõganeelamise tulemused kätte. Peensoole seis ei ole just ilus - limaskest kohati kadunud, hatud lamenenud (aga osaliselt siiski veel olemas), krooniline põletik sees.

Ja seda kõike miks? Sest kunagi armsal nõukaajal üks arst ütles pärast pooleaastast dieeti, et nüüd võib süüa kõike. Ma arvan, et kui Lea poleks mind äratanud neli aastat tagasi ja õepiigal poleks tuvastatud, siis kõnniks ma täna ka ringi õndsas teadmises, et näe on jah selline nõrgem seedimine, kõhuvalu aegajalt kummitab... Ja siis neljakümneselt imestan, kust ma endale selle soolevähi küll külge olen pookinud või midagi muud rõvedat...

Ok, ma mainin siin siis ära mõned asjad, mida ma ei söö:
1. õlu, viin (ok, kartulist aetud viina joon), džinn
2. igasugu saialised, enamus pudrud
3. 95% kastetest (sest enamasti topib eestlane neisse ikka nisujahu paksendajaks)
4. kõikvõimalikud paneeritud toidud
5. pasta tuli vist juba iseseisvalt välja (riisinuudleid söön)
6. kõik tavakaubanduses olevad hommikuhelbed (ka maisihelvestesse topitakse nisu sisse)
7. pooled keeduvorstid ja osaliselt ka suitsuvorstid
8. kohalikes veskites toodetud riisi-, tatra- ja hirsihelvestest toidud (lastakse samal liinil kaera ja teiste sobimatute teraviljadega ning seeläbi sisaldavad gluteeni)

Ehk lihtsamalt öeldes: kõik toidud, mis sisaldavad nisu, rukkist, otra või kaera.

Ülal loetletud toiduainete asendamine lubatud analoogidega läheb umbes 3...10 korda kallimaks tavariiulist võetud toodetega võrreldes. Päris paras pauk. Aga kõige suurem pauk on ikkagi see, et Tartu on nii pisike ja meie terviseletid lihtsalt ei sisaldagi sittagi. Süüa tuleb ostma hakata netist või Tallinnast...

Hehh, ärge siis solvuge, kui ma külla sajan ja midagi ei söö... See ei ole demonstratiivne... Pelgalt isikliku tervise huvides...

No comments: